Planificació tècnica: Mini

CATEGORIA MINIBÀSQUET 
(10 i 11 anys)

ASSOLIR CONCEPTES DE TÈCNICA-TÀCTICA ADEQUADES A CADA EDAT

Assoliment dels conceptes de tècnica individual (1×0).

1×0 DOMINI DEL COS I JOC DE PEUS
-Posició bàsica. Desplaçaments.
-Presa de la pilota.
-Peu de pivot.
-Aturades (un temps i dos temps).
-Canvi de sentit, de direcció, girs.
-Arrancades creuades i obertes.
-Concepte de rebot ofensiu.
-Moure’s per rebre.

1×0 BOT
-Posició bàsica. Triple amenaça.
-Bot de protecció (1×0, 1×1, 1×2).
-Velocitat i control.
-Sensibilització i mecanització (no mirar la pilota).
-Canvi de ritme.
-Canvi de direcció i de mà per davant i per sota les cames.
-Domini de pilota.

1×0 TIR
-Aprofundir en la idea de tirar a cistella “PERDRE LA POR AL TIR, PERDRE LA POR A L’ERRADA”.
-Estàtic (sense salt i des de 3/4m fora de la zona).
-Concepte de tir lliure.
-Tir a taulell (45 graus).
-Entrada a cistella (dreta i esquerra).
-Aturada + tir.
-Aturada + pivot (equilibri) + tir.
– Introducció a la mecànica de tir lliure.
-Tir: velocitat d’execució.

Iniciació als conceptes de tàctica individual en les situacions d’1×1,2×2, 3×3, 4×4, 5×5

1×1 COMBINACIONS

-Bot + tir.
-Bot + moviments de peus.
-Recepció + tir.

2×2

-Passada de pit i per sobre el cap.
-Passada en moviment (2×0, 2×1, 2×2).
-Recepció en un temps i en dos temps (introducció de les fintes de recepció).
-Passada a dues mans picat.
-Passada de servei (sobre l’espatlla).

2×1. Passar i tallar.

3×3

-Joc lliure a mig camp (moviment).
*posar èmfasi en el treball de fintes de recepció.
*posar èmfasi en la creació d’espais (moviment).

5×5

-Joc lliure.
-Esperit de córrer endavant (atac) i enrere (defensa).
-Màxima velocitat.
-Córrer amb la pilota.
-Passar i moure’s.

Aconseguir que tots/es els/les jugadors/es en acabar l’etapa facin seva la idea de“PERDRE LA POR AL TIR, PERDRE LA POR A L’ERRADA”

-no castigar l’error, sinó potenciar la capacitat per veure que tenim una situació còmode de tir.
-volem crear jugadors/es valents/es que vulguin castigar al rival, no jugadors/es que es cohibeixin per manca de confiança.
-L’entrenador/a donarà la màxima confiança i potenciarà al màxim aquesta idea.

Insistir en la idea de córrer en atac per a guanyar situacions d’avantatge. Contraatac.

-Primari (1×0, 2×1 i 3×1).
*La pilota pel centre de la pista.
*Sortir en dribbling.
*Córrer oberts i espaiats.
*Tots/es els/les jugadors/es poden pujar la pilota.
*Finalitzar el contraatac sota la cistella.

eGuanyar la idea de responsabilitat defensiva.

-Posició bàsica. Desplaçaments.
-Col·locació del/la defensor/a vers la cistella.
-Concepte de rebot defensiu.
-Defensa a tot el camp (de forma natural i deixant rebre).
-Responsabilitat defensiva (tothom defensa).

PROGRAMACIÓ: ETAPA DE PROGRESSIÓ-TECNIFICACIÓ

OBJECTIUS GENERALS

ASSUMIR HÀBITS, ACTITUDS I CONDUCTES

a. Autonomia pròpia del/la jugador/a per preparar-se la bossa d’entrenament.
b. Autoincidència del/la propi/a jugador/a en la millora de l’esperit d’equip.
c. Incidència en el camp de l’autoexigència en el treball.
d. Treball en el camp de l’automotivació.
e. Millorar la capacitat de concentració.
f. Valoració positiva de l’esforç propi i el dels altres.
g. Acceptació de les normes.
h. Correcte comportament en els entrenaments i partits.
i. Respecte envers l’entrenador /a i les seves decisions.
j. Compromís amb l’equip i el club.
k. Altres…

ASSOLIR CONCEPTES DE TÈCNICA-TÀCTICA ADEQUADES A CADA EDAT

a. Assoliment dels conceptes de tècnica individual (1×0).
b. Assoliment dels conceptes de tàctica individual en les situacions d’1×1 i 2×2.
c. Adquisició de nous conceptes de tàctica individual en les situacions de 3×3 i 4×4.
d. Potenciar la millora i perfeccionament tècnic en els llançaments a cistella.
e. Aprofundir en la idea de córrer en atac per a guanyar situacions d’avantatge.
f. Començar a organitzar el contraatac per optimitzar el treball.
g. Assolir la idea de responsabilitat defensiva.
h. Començar a treballar en situacions d’avantatge defensiu.

EDUCAR EN LA PREPARACIÓ FÍSICA

a. Manteniment de l’hàbit de treball en el camp de la preparació física com a mitjà de millora física i personal.
b. Aplicació real dels estiraments.
c. Aplicació real de la tècnica de cursa.
d. Aplicació real de la tècnica de salt.
e. Prevenció de lesions de turmell.
f. Prevenció de lesions d’esquena.
g. Models d’escalfament.
h. Tapping de peus.
i. Coordinació- tapping.
j. Introducció a les capacitats condicionals (cadet).