PROGRAMACIÓ ETAPA INICIACIÓ: OBJECTIUS GENERALS
1 – ASSUMIR HÀBITS, ACTITUDS I CONDUCTES
- Aprendre a cordar-se correctament les sabatilles d’esports.
- Ús de la dutxa una vegada finalitzada l’entrenament o partit.
- Aprendre a vestir-se i a desvestir-se amb pròpia autonomia.
- Trobar les pròpies virtuts i defectes.
- Acceptació del propi cos. També els dels altres.
- Valoració positiva de l’esforç propi i els dels altres.
- Acceptació de les normes.
- Correcte comportament en els entrenaments I partits.
- Respecte envers l’entrenador i les decisions.
- Compromís amb l’equip i el club.
2 – Habilitats tècniques i tàctiques d’aquesta etapa d’iniciació.
- Cercar assolir alguns aspectes de tècnica individual relacionats amb l’1c0.
- Iniciació als conceptes de tàctica individual en les situacions d’1c1 i 2c2.
- Important, és el moment de no tenir por al tir, i sobretot a l’errada.
- Còrrer en atac per buscar i trobar avantatges. Principi de contraatac.
- Idea de responsabilitat defensiva del jugador/jugadora i d’equip.
3 – PREPARACIÓ FÍSICA
- Veure la preparació física com a mitjà de millora física i personal.
- Ensenyament de la tècnica dels estiraments.
- També és moment de l’aprenentatge de la tècnica de la cursa i del salt.
- Hàbits de coordinació.
- Models d’escalfament.
- Hàbits esportius saludables.
ESCOLETES, PREMINI I MINI
ASSOLIR CONDUCTES, ACTITUDS I HÀBITS
Aprendre a cordar-se les sabatilles d’esports correctament és un element clau. Igual que utilitzar unes sabatilles pròpies per a l’espot que siguin diferents de les de carrer. Acostumar a descordar les sabatilles abans de posar o treure-les. Ficar bé el mitjó quan es corda la sabatilla i cordar molt bé el calçat. Finalment aprendre a cordar correctament la bamba.
S’ha d’aconseguir que els jugadors I jugadores, també els pares I les mares preguin la consciència de la importància de la dutxa després de la sessió d’esport. També important l’ús correcte dels elements com l’aigua, les xancletes, el sabó, la tovallola i el raspall o pinta.
L’altre punt clau és aprendre a vestir-se i a desvestir-se amb pròpia autonomia, utilitzant els penja-robes, separar la roba neta de la bruta, vestir-se correctament i amb un temps adequat. Aconseguir que tothom es faci responsable de les seves coses per tal de no oblidar-se res.
Reconeixement de les pròpies virtuds i defectes: conèixer i acceptar aquestes virtuts. També aprendre a conèixer i acceptar les virtuts i defectes dels altres.
Conèixer i acceptar el propi cos, igual que el cos dels altres. Acceptar les diferències físiques entre uns jugadors/es i altres. No permetre els comentaris vers el físic dels companys o rivals.
Valorar l’esforça propi molt més que no pas la Victòria o la derrota. També valorar l’esforç dels companys/es. Consolidar la idea que l’esforç col·lectiu és Millor que la suma dels esforços individuals.
Acceptació de les normes, tant internes del Grup com les regles del joc.
Ús correcte de l’equipatge als partits i entrenaments; correcte comportament amb les companys/s, rivals, graderia o àrbitre.
Respectar l’entrenador/a i les seves decisions, entenent que són preses pel bé col·lectiu i mal en contra de l’individu. En cas de desavinences, dialogar de manera educada.
Compromís amb l’equip I el club.
Portar l’aigua als entrenaments per poder beure quan el cos ho necessita. Es farà Sense interrompre la dinàmica de l’entrenament.
Puntualitat
Cabell recollir, no penjolls, arracades ni polseres.
ASSOLIR ASPECTES TÈCNICS – TÀCTICS: ESCOLA DE BÀSQUET I PREMINI
1 – Assoliment dels conceptes de tècnica individual de l’1c0
1c0 domini del cos i joc de peus: posició bàsica, desplaçaments, presa de la pilota, concepte del peu de pívot, peu de pívot (premini), concepte d’aturades en un temps I dos temps, aturades (premini), concepte de canvi de direcció, canvi de direcció (premini), arrancades (premini), tant creuades com obertes, entendre el concepte de moure´s per poder tenir la pilota.
2 – 1c0 bot
Posició bàsica — — triple amenaça (premini), bot de protecció (1c0, 1c1, 1c2) (premini), velocitat i control, sensibilització i mecanització (no mirar la pilota), canvi de ritme (premini), canvi de direcció i de mà per davant i darrere (premini), domini de pilota.
3 – 1c0 tir
Es parteix del punt i del concepte “perdre la por al tir, perdre la por a l’errada”, tir en estàtic (sense salta i a uns metres de la cistella), concepte de tir lliure (premini), entrada a cistella tant per la dreta com l’esquerra, aturada + tir (premini), i aturada + pívot (equilibri) + tir (premini)
4 – 1c0 domini del cos i joc de peus
Posició bàsica i desplaçaments, presa de la pilota, concepte de peu de pivot, peu de pivot (premini), concepte d’aturades (un temps I dos temps), aturades en un temps i dos temps (premini), concepte de canvi de direcció, canvi de direcció (premini), arrancades (premini) tant creaudes com obertes, entendre el concepte de moure’s per podeer tenir la pilota.
4 – 1×0 BOT
-Posició bàsica. Triple amenaça (premini).
-Bot de protecció (1×0, 1×1, 1×2) (premini).
-Velocitat i control.
-Sensibilització i mecanització (no mirar la pilota).
-Canvi de ritme (premini).
-Canvi de direcció i de mà per davant i per darrera(premini).
-Domini de pilota.
5 – 1×0 TIR
-Aprofundir en la idea de tirar a cistella “PERDRE LA POR AL TIR, PERDRE LA POR A L’ERRADA”
-Estàtic (sense salt i des de 3/4m fora de la zona).
-Concepte de tir lliure (premini).
-Entrada a cistella (dreta i esquerra).
-Aturada + tir (premini).
-Aturada + pivot (equilibri) + tir (premini).
Iniciació als conceptes de tàctica individual en les situacions d’1×1,2×2, 3×3, 4×4, 5×5
1×1 COMBINACIONS
-Bot + tir.
-Bot + moviments de peus (premini).
-Recepció + tir (premini).
2×2
-Passada de pit i per sobre del cap.
-Passada en moviment (2×0, 2×1, 2×2) (premini).
-Recepció en un temps i en dos temps (introducció de les fintes de recepció) (premini).
-Passada a dues mans picat (premini).
2×1. Passar i tallar (premini)
3×3
-Joc lliure a mig camp (moviment) (premini)
*posar èmfasi en la creació d’espais (moviment).
5×5
-Joc lliure (premini).
-Emfatitzar la creació d’espais a partir del moviment (premini).
-Esperit de córrer endavant (atac) i enrere (defensa).
-Màxima velocitat.
Aconseguir que tots/es els/les jugadors/es en acabar l’etapa facin seva la idea de “PERDRE LA POR AL TIR, PERDRE LA POR A L’ERRADA”
-no castigar l’error, sinó potenciar la capacitat per veure que tenim una situació còmode de tir.
-volem crear jugadors/es valents/es que vulguin castigar al rival, no jugadors/es que es
cohibeixin per manca de confiança.
-L’entrenador/a donarà la màxima confiança i potenciarà al màxim aquesta idea.
Insistir en la idea de córrer en atac per a guanyar situacions d’avantatge. Contraatac.
-Primari (1×0, 2×1 i 3×1) (premini)
*Sortir en dribbling.
*Córrer oberts i espaiats (premini)
*Tots els/les jugadors/es poden pujar la pilota.
Guanyar la idea de responsabilitat defensiva.
-Posició bàsica. Desplaçaments (premini).
-Col·locació del/la defensor/a vers la cistella.
-Concepte de rebot defensiu (premini).
-Responsabilitat defensiva (tothom defensa).